بهترین شبکههای اجتماعی برای تبلیغات موثر پزشکان و دندانپزشکان
در هر فرهنگ و کشوری در زمان های مختلف شبکه های اجتماعی متفاوتی توسط کاربران ورد توجه و استقبال قرار میگیرد.
با توجه به اینکه بیماران بالقوه و مراجعین احتمالی شما در برخی شبکه های اجتماعی حضور دارند و زمان زیادی را آنجا سپری میکنند یکی از بهترین فرصت هایی ست که میتوانید جهت برقراری ارتباط و ایجاد اعتماد استفاده کنید .
به جمله ی آخر توجه کردید؟!
فکر نمیکنم به اندازه ای که باید ، پس دوباره بیان میکنم :
به همین دلیل است که برخلاف وب سایت رسمی تان، در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام میتوانید با لحن صمیمانه تر و خودمانی تری صحبت کنید.
میتوانید از یک روز کاری تان صحبت کنید یا از شادیها یا نگرانی هایتان بگویید و …
الهام کاظمی هستم و بصورت تخصصی در حوزه ی تبلیغات و بازاریابی موثر پزشکی و دندانپزشکی فعالیت میکنم در سایت patient gain تجربیاتم را در طی این سالها با شما در میان میگذارم تا بتوانید بهترین، بهینه ترین و بصرفه ترین انتخاب ها را داشته باشید.
در ادامه چند شبکه ی اجتماعی را معرفی میکنم که در ایران میتواند برای تبلیغات پزشکی و دندانپزشکی استفاده شود و خیلی خوب هم جواب دهد.
– اینستاگرام
در حال حاضر اینستاگرام در بین کاربران ایرانی بهترین و موفقترین شبکه ی اجتماعی میباشد و تقریبا بسیاری از تعاملات شبکههای اجتماعی در ایران در فضای اینستاگرام است.
اینستاگرام محیطی گرم و صمیمی دارد و این فرصت را در اختیار پزشک و بیماران بالقوه قرار میدهد که بصورت مستقیم و دور از محیط خشک مطب و کلینیک بتوانند با شما در ارتباط باشند .
در اینستاگرام افراد میتوانند با شما نه تنها به عنوان یک متخصص بلکه به عنوان یک انسان ارتباط عمیق تر و دوستانه تری برقرار کنند که منجر به اعتماد بیشتر میشود
بنابراین اگر قصدتبلیغات و بازاریابی خدمات درمانی و تخصص تان را دارید اینستاگرام جزء بهترین شبکههای اجتماعی است. بویژه برای کلینیک های دندانپزشکی ، کلینیک های زیبایی و روانشناسی
– لینکداین linkedin
لینکداین یک شبکه اجتماعی حرفهای است که بیشتر افراد فعال در آن در یک حوزه به خصوص بصورت تخصصی فعالیت میکنند. افراد با هر تخصصی برای گسترش ارتباطات و بهبود عملکرد خود در این شبکه احتماعی فعالیت میکنند.
با اینکه در ایران مثل بسیاری دیگر از پلت فرم های دیگر از مسیرش تا حدودی خارج شده است ولی همچنان فرصت ارزشمندی ست که از جنبه های مختلف به برندینگ و بازاریابی شما کمک میکند
حتی از منظر SEOلینکداین تاثیر بسزایی در بهبود سئو وب سایت پزشکی شما دارد .
با قرار دادن مطالب آموزشی میتوانید مهارت و خدمات تخصصی که ارائه میدهید را به رایگان در مقابل چشم میلیون ها نفر قرار دهید.
– شبکه های اجتماعی ویدئو محور
از نظر روانشناسی اغلب مردم با محتوای دیداری ارتباط بیشتری برقرار میکنند. مخصوصا وقتی ویدئو باشد. حدود ۵۴ درصد از بیماران ترجیح میدهند که اطلاعات مفید را در قالب فیلمهای ویدیویی ببینند تا متن یا پستهای شبکه های اجتماعی. علاوه بر این ، محتواهایی که در قالب ویدئو ارایه میشوند نسبت به محتویات متنی و تصویری بیشتر در ذهن افراد میمانند. انتقال احساساتی که با یک متن امکان پذیر نیست در قالب یک ویدئو فراهم میشود. تحت تاثیر قرار گرفتن احساسات افراد به احتمال زیاد به یک اقدام منجر خواهد شد، و همان اقدام یا تغییر منجر به افزایش نرخ تبدیل – نرخ تبدیل بازدیدکننده به مراجع – میشود. همین عامل علت اصلی این مساله است که چرا وب سایت های پزشکی که محتویات ویدیویی دارند نرخ تبدیل شان ۸۰ درصد بیشتر از سایر وب سایت ها است
به همین دلیل من همیشه به مشتریانم تاکید میکنم ضبط و تولید ویدئو نقش بسیار زیادی نه تنها در بحص سئو بلکه در ایجاد ارتباط صمیمانه و اعتماد بین شما و فردی که با شما غریبه است میشود. با دیدن ویدئو فرد با پزشک احساس اشنایی بیشتری پیدا میکند مثل اینکه یکبار یه شما مراجعه کرده است و این تاثیر فوق العاده در تصمیم گیری و انتخاب فرد موثر است
از بهترین شبکه های اجتماعی که میتوانید به رایگان ویدئوهایتان را قرار دهید یوتیوب، آپارات و نماشا هستند. یوتیوب و آپارات دو بستر پرطرفدار و مهم برای بازاریابی دیجیتال پزشکی به شمار میروند.یوتیوب متاسفانه هنوز در ایران فیلتر است ولی با اینحال به دلایلی مهم از آن غافل نشوید.
میزان دیده شدن ویدیوهای شما در آپارات و یوتیوب تضمین شده است. زیرا از پرمخاطبترین بسترهای پخش ویدیو در ایران و سراسر دنیا به شمار میروند.
– فیسبوک
شاید در بعضی از محتواهای ترجمه شده تبلیغات پزشکی، فیسبوک به عنوان بهترین شبکه ی اجتماعی در رتبه ی اول معرفی میشود . و البته که میتواند درست باشد ولی نه در ایران. زیرا همه میدانیم فیسبوک سالهاست در ایران فیلتر است . و اکثر ایرانی هایی که هنوز در فیسبوک فعال هستند در خارج از ایران زندگی میکنند .
البته به پزشک ها یا کلینیک هایی که در توریسم سلامت فعال هستند و بیمارانی از دیگر کشورها دارند همیشه فیسبوک را توصیه میکنم زیرا مطمئنا فعالیت هدفمند در فیسبوک میتواند نقش چشمگیری در بازاریابی توریسم سلامت داشته باشد
توجه داشته باشید :
برندینگ و بازاریابی دیجیتال به همان راحتی که تصور میشود نیست. فعالیت پزشک در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی همانند فردی که صرفا محصولی را میخواهد بفروشد نیست و لازم است روشهای مناسبی منطبق بر حوزه و تخصص برای بازاریابی و تبلیغاتتان انتخاب کنید .
مثل همیشه تاکید میکنم اگر میخواهید بازاریابی و تبلیغات پزشکی موثری داشته باشید ابتدا باید یک برنامه هدفمند و نتیجه گرا داشته باشید و بر اساس این برنامه گام های لازم را اجرایی کنید که یکی از این گام ها مدیریت شبکه های اجتماعی ست. لذا برای اجرای درست این گام، فردی را انتخاب کنید که بتواند چارچوب اجرایی مناسبی به شما ارائه دهد. او باید شناخت درستی از رفتار مخاطبین شما و مراجعین احتمالی شما داشته باشد ، ابزارهای مناسب را به درستی بشناسد و با در پیش گرفتن یک استراتژی درست به شما در جذب بیماران بالقوه کمک کند.
Tags In
Related Posts
پاسخ دهید لغو پاسخ
جدیدترین مطالب
دسته بندی موضوعی
- اخبار جامعه پزشکی (۲)
- اینفوگرافیک (۱)
- بازاریابی دیجیتال برای پزشکان و جراحان (۱۰)
- برندینگ پزشک (۹)
- تبلیغات پزشکی ویژه پزشکان تازه کار (۴)
- تبلیغات موثر پزشکی (۷)
- تبلیغات موثر دندانپزشکی (۷)
- تکنیک های اصولی و عمومی (۳)
- توریسم سلامت (۲)
- رضایتمندی بیماران (۱)
- شبکه های اجتماعی (۳)
- طراحی سایت ویژه پزشکان و دندانپزشکان (۷)
- گزارش های سالانه پزشکی (۲)
- مارکتینگ اختصاصی دندانپزشکان (۵)
- مارکتینگ بین المللی (۲)
- مارکتینگ پزشکی (۵)
- محتوای آموزشی (۲)
- مهاجرت ویژه پزشکان و دندانپزشکان (۱)