یکی از رایج ترین مشکلات پزشک ها  دندان پزشک های جوان ، یا کلینیک های تازه تاسیس این سوال است

چطور اولین بیمارانم را پیدا کنم ؟!

متاسفانه برخی از پزشکان یا دندانپزشکان به اشتباه تصور میکنند، به محض اینکه مطب خود را تاسیس کنند و تبلیغاتی محدود انجام دهند، سیلی از بیماران مشتاق به مطب شان هجوم می آورند. ولی واقعیت چیز دیگری ست.

در حرفه ی پزشکی هم مانند دیگر حوزه ها رقابت بسیار بالایی در جریان است و علاوه بر این پزشکان جوان با مسائل دیگری نیز مواجه هستند

پزشکان متخصص و حاذق و کثیری در هر تخصصی وجود دارد، که در تخصص خود زبانزد خاص و عام هستند، و شهرت زیادی کسب کرده اند

از طرف دیگر به  این دلیل که بیماران زیادی به آنها مراجعه میکنند سرمایه و پول بیشتری میتوانند برای تبلیغات هزینه کنند. در حالیکه سرمایه یک پزشک جوان محدود است

از طرف دیگر افراد به راحتی به پزشکان جوان اعتماد نمی‌کنند. و شما نیاز به راهکاری دارید که بتوانید این اعتماد را جلب کنید

با تمام صحبت هایی که شد نگران نباشید حتی پزشک های مشهور و خبره ی امروز هم از ابتدا مشهور نبوده اند و این حجم از بیمار را نداشته اند پس شما هم میتوانید با یک برنامه ریزی هدفمند و اجرای منظم و صحیح گام به گام آن ، روز بروز موفق تر شوید و به جایی برسید که دیگر دغدغه ی جذب بیماران جدید را نداشته باشید

در مطلب : بازاریابی و تبلیغات مطب و کلینیک های تازه تاسیس

به چندین راهکار برای جذب بیماران و مراجعین اولیه اشاره کردم و در این مقاله چند راهکار جدید را با شما در میان میگذارم

من در تمام مطالبی که برای شما مینویسم به داشتن یک برنامه ی هدفمند تاکید میکنم. شاید شما دوست داشته باشید سریع اقداماتی انجام دهید و سریع هم به هدف برسید ولی  انجام اقدامات پراکنده و بی هدف عموما اثرات بسیار کوتاهی دارند.

شما باید بودجه و سرمایه تان را در بهینه ترین حالت سرمایه گذاری کنید تا در راستای  اهداف کوتاه مدت و بلندمدتتان باشد.

برای این کار در ابتدا قبل از هر چیز،باید بیماران هدف تان را تعیین کنید و مشخصات اکثریت آنها را به عنوان یک شخصیت فرضی در نظر بگیرید.
چرا باید این کار را انجام دهید ؟

زیرا برای داشتن تبلیغات موثر پزشکی باید بدانید کجاها بیماران بالقوه ی شما حضور دارند
زن هستند یا مرد؟ چه رنج سنی دارند؟  
نگرانی ها و مشکلاتشان چیست ؟ و …

هر چقدر دقیق تر شما بیمار هدفتان را بشناسید، بهتر می توانید تشخیص دهید کجا حضور دارند و  چه روشهایی برای جذب آنها میتوانید استفاده کنید و قطعا بازگشت سرمایه شما به میزان قابل توجهی بالا می رود.

بعد از تشخیص شخصیت کلی بیماران هدف باید وارد عمل شوید

در مقاله ” بازاریابی و تبلیغات مطب و کلینیک های تازه تاسیس” اشاره کردیم که از موثرترین راههای تبلیغات موثر پزشکی و جذب مراجعین اولیه تبلیغات فیزیکی و محلی است. همچنین ، یکی از کارهایی که می توانید برای جذب اولین بیماران انجام دهید درخواست معرفی از سمت افراد و مراکزی ست که بیماران شما آنجا حضور مانند مراکز پاراکلینیک، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز رادیولوژی و حتی مراکز غیر مرتبط مانند باشگاههای ورزشی یا حتی سالن های زیبایی و …


اگر مطلب ” بازاریابی و تبلیغات مطب و کلینیک های تازه تاسیس ” را نخوانده اید حتما بعد از خواندن این مقاله، آن را هم مطالعه کنید 

 

از دیگر روش های موثر تبلیغات پزشکی برگزاری رویداد است

 

رویداد از نوع همایش های بزرگ با سالن کنفرانس بزرگ و جمعیت زیاد، شما میتوانید با ساده ترین و کم خرج ترین روش ها خودتان و تخصص تان را معرفی کنید. مثلا می‌توانید یک همایش رایگان و محدود را برای افرادی که مخاطب هدف شما هستند برگزار کنید و به سوالات آنها پاسخ دهید.
حتی این رویداد میتواند یک لایو اینستاگرامی یا یک رویداد آنلاین باشد

پیدا کردن بیماران بالقوه در شبکه های اجتماعی

امروزه پیدا کردن و برقراری ارتباط با جامعه ی هدف، بسیار ساده‌تر شده است، شما می توانید در اینستاگرام و توییتر هشتک هایی مربوط به تخصص خود را سرچ کنید و مخاطبان هدف خود را پیدا کنید، و خدمات تخصصی تان را به آنها معرفی کنید . البته حتما مد نظر قرار دهید این معرفی بهتر است توسط یک سوم شخ انجام شود یا اگر خودتان اقدام به معرفی میکنید بگونه ای حرفه ای این کار را انجام دهید

خدمات با تخفیف بالا ارائه دهید

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند بصورت رایگان خدمتتان را عرضه  کنید، ولی به نظر من مردم برای انچه رایگان بدست می آوند ارزش زیادی قائل نیستند یا فکر میکنند کاسه ای زیر نیم کاسه  بنابراین پیشنهاد من به شما ارائه خدمتتان با تخفیف بالاست.این کار ریسک استفاده از خدمات شما را در ذهن مخاطب خیلی کم می‌کند. البته تخفیف بالا به این معنا نیست که از کیفیت کار بزنید چون مراجعه کنندگان خیلی خوب متوجه این قضیه خواهند شد بلکه باید اینقدر کیفیت خدمات خوب باشد که آنها را شگفت زده کند،تا مشتاق باشند دوباره  به شما مراجعه کنند و حتی به دیگران هم شما را معرفی کنند

 

امیدوارم از این مقاله هم لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کند