طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک در آمریکا ، ۱۷٫۷ میلیون عمل زیبایی در سال ۲۰۱۸ انجام شده است و در سال  ۲۰۱۹ نیز همچنان دو درصد رشد داشته است.

این افزایش تقاضای جراحی های زیبایی و پلاستیک تنها در آمریکا نیست و یک روند جهانی رو به رشد است. در ایران نیز تعداد جراحی های زیبایی روز بروز در حال افزایش است.

با این افزایش تقاضا طبیعی ست که تعداد کلینیک های جراحی زیبایی و جراحان و متخصصین این حوزه نیز روز بروز بیشتر شوند

و رقابت برای جذب بیمار سخت تر و فشرده تر!

با این رقابت زیاد بویژه در برخی جراحی زیبایی ها مانند جراحی زیبایی زنان بویژه لابیاپلاستی  ، جراحی بینی و کاشت مو و جوانسازی نیاز هست بتوانید خودتان را از جمعیت همکاران و رقبا بیرون بکشید.با این روش ای بازاریابی می توانید رقابت را کاهش داده و بیماران جدیدی را جذب کنید.

اول : مشاوره رایگان بدهید و برای شخص این فرصت را ایجاد کنید که بتواند ظاهر اندام یا چهره ی خود را بعد از عمل مشاهده میکند . این امر با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی قابل انجام است
یا روش دیگر میتواند نشان دادن عکس های قبل و بعد بیماران قبلی شما باشد که میتواند بسیار تاثیرگزار باشد

افراد عموما از جراحی میترسند حالا چه جراحی های زیبایی باشد چه غیر از آن
لذا تجربیات افرادی که قبلا این عمل را انجام داده اند و راضی بوده اند میتواند بسیار مفید باشد

زیرا این افراد قبلا تمام این احساسات نگرانی و دودلی را داشته اند ، با مشکل مشترک دست و پنجه نرم کرده اند و به قولی چند قدم جلوتر هستند لذا افرادی واجد شرایط برای مشاوره به حساب می آیند

رضایت افراد میتواند برای افرادی که میخواهند تصمیم بگیرند دلگرم کننده باشد و احساس اعتمادی که باید به شما به عنوان متخصص و جراح قابل اعتماد داشته باشند را بدست آورند.
این کار را میتوانید با ضبط نظرات و مصاحبه با بیماران قبلی انجام دهید و راهی برای تماس با آنها نیز در اختیار افراد قرار دهید تا مطمئن شوند این افراد فیک و تقلبی نیستند.

نکته ی دیگری که باید به آن بسیار توجه کنید اهمیت حفظ رضایت بیماران قبلی و حاضر است. زیرا همانطور که اشاره کردیم پیشنهادات و نظرات دوستان و آشنایان قوی ترین اهرم برای انتخاب یک پزشک یا کلینیک است .
افراد شخص یا کلینیک را انتخاب میکنند که به آن اعتماد داشته باشند و این اعتماد میتواند به طرق مختلفی تامین شود

بسیار بیشتر از آنکه رضایت یک بیمار بتواند اطمینان دیگران را جلب کند نارضایتی و شکایت یک بیمارمیتواند موجب نگرانی در انتخاب بیماران بالقوه شود
یک بیمار یا مشتری ناراضی ۹ برابر یک بیمار و مشتری راضی هزینه خواهد داشت.

سعی کنید با بیماران ارتباط خوبی برقرار کنید. حس  و تجربه ی مثبت یک بیمار بسیار باارزش است و به برندینگ و تبلیغات کلینیک  یا نام شما کمک زیادی میکند

سعی کنید حتی بعد از عمل همچنان به بیماران نشان دهید برای سلامتی و دغدغه ها و نگرانی هایشان ارزش قائل هستید و به آنها توجه میکنید .
این امر موجب میشود اگر نارضایتی وجود دارد از ان آگاه شوید و سعی کنید آن را برطرف کنید و از طرف دیگر با کمک به بیمار برای بهبودی بهتر ، تعداد مشتریان راضی خود را که موثرترین تکنیک تبلیغاتی شما هستند اقزایش دهید.

در فضاهای مجازی و اینترنت حضور موثر و کارامد داشته باشید

خوشبختانه نسل جدید جامعه ی پزشکی از پتانسیل موجود فضای مجازی برای جذب بیماران بیشتر آگاه هستند.
آنها میدانند بیماران بالقوه زمان زیادی را در فضای مجازی صرف میکنند . و اینترنت به عنوان یکی از قوی ترین ، موثرترین و در عین حال ارزان ترین ابزار تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در جذب بیماران بیشتر ایفا میکند
این حضور میتواند با تبلیغ در وب سایت های تخصصی جراحی های زیبایی، وب سایت های پربازید، و یا شبکه های اجتماعی انجام شود یا کلینیک و پزشک بصورت مستقل پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی خود را ایجاد کرده و گسترش دهد

هر کدام از این موارد مزایا و معایبی دارد که بصورت مفصل برایتان توضیح میدهیم

ایجاد و راه اندازی وب سایت اختصاصی کلینیک یا جراح زیبایی

ایجاد و راه اندازی وب سایت اختصاصی کلینیک یا جراح زیبایی میتواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد و  البته این روزها یک باید برای کسب و کار شما به حساب می آید
چون دیگر داشتن وب سایت یک مزیت اضافی نیست و به باید تبدیل شده است و داشتن یک وب سایت بروز و کمک کننده میتواند نقش زیادی در اعتمادسازی و فرصت برقراری ارتباط بین بیمار و پزشک ایفا کند

ولی نکته ی مهم و پرهزینه برای وب سایت های تخصصی بهینه سازی وب سایت برای جستجوهای گوگل است

اگر میخواهید تعداد بسیار زیاد بیماران بالقوه که در انترنت به دنبال پاسخ نگرانی ها و پرسش های خود هستند را از دست ندهید باید در لینک های اول گوگل دیده شوید

هر چه بالاتر بازدید کننده بیشتر و در نتیجه بیماران بیشتر

برای رسیدن به این نتیجه وابسته به زمینه غعالیت کلینیک شما یا تخصص جراحی تان و میزان رقابت ، زمان و کار مورد نیاز برای رسیدن به این رتبه های برتر تعیین میشود

و البته حفظ رتبه های برتر و باارزش گوگل  نیاز به مداومت و تخصص ویژه دارد

در مقالات بعد روش های جذب بیماران بیشتر به کلینیک های زیبایی و مطب جراحان زیبایی را ادامه میدهیم با ما همراه باشید