۱۰ استراتژی کلیدی جهت ایجاد مزیت رقابتی در خدمات دندانپزشکی شما
تعداد مراکز خدمات دندانپزشکی روز به روز در حال افزایش است، و در پی آن رقابت بین این مراکز نیز بیشتر شده است. حتما تاکنون به کلینیک های دندانپزشکی که به تازگی در منطقه شما تاسیس شدهاند، توجه کردهاید، که با وعده هایی مبنی بر ارایه خدمات جدید، متنوع و مقرون به صرفهتر وارد عرصه شدهاند. ایجاد مزیت رقابتی برای یک مرکز نسبت به سایر رقبا در چنین صنعتی کار بسیار دشواری است.
از همه مهمتر اینکه: یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد مزیت رقابتی در مرکز شما و مقاومت در چنین فضایی، ارایه خدمات مورد انتظار بیماران خواهد بود.
اگر مجموعه شما از سیستم الگوبرداری برای ارایه خدمات مورد انتظار بیماران خود استفاده میکند، بایستی بر روی جامعه هدف خود که در جستجوی خدماتی مشابه خدمات شما است، متمرکز شود. به منظور دستیابی به این جامعه هدف، شما بایستی حضور قدرتمندی در فضای مجازی برای بازاریابی خود داشته و برای آن از شیوه های جدید و حتی بهترین شیوههای بازاریابی خدمات دندانپزشکی نیز استفاده نمایید.
رقبای شما کسب و کارهایی هستند که ممکن است حضور آنها، منجر به این مشکل شود که بیماران بالقوه شما از انتخاب شما خودداری کرده و برای دریافت خدمات به سوی رقیب روانه شوند. هر چند که این باعث میشود یک رقیب در نظر ما یک دشمن جلوه نماید، اما حضور رقبا همیشه هم بد نیست. در حقیقت، وجود رقیب برای یک صنعت بسیار مهم است، زیرا خلاقیت و نوآوری زاییده همین فضاهای رقابتی است. با این حال، رقابت و نوآوری زمانی نتیجه بخش است که شما بدانید، در این میدان رقابت چگونه واکنش نشان داده تا پذیرفته شوید. پس از آگاه شدن از رقبای خود و شناسایی مزیتهای خود بر آنها، میتوانید برای شروع از رقابتهای محلی به نفع خود استفاده کنید.
در بازاری که بیماران بی نهایت گزینه برای انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی یا پزشک متخصص دارند، متفاوت بودن شما نسبت به سایر رقبا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. جمع زیادی از دندانپزشکان، خدماتی دقیقا مشابه خدمات شما را به بیماران ارایه میدهند و اگر در این فضا تلاشی برای جذب بیماران به سوی مرکز خود نکنید، احتمالا این بیماران برای دریافت خدمات به سایر مراکز مراجعه میکنند.
بنابراین، چگونه میتوانید در این فضای رقابتی، مزیت رقابتیای برای خود ایجاد نمایید؟ در اینجا ۱۰ راهکار برای متمایز نمودن شما در این فضای رقابتی ارایه به شما پیشنهاد میکنیم
-
در مطب یا کلینیک خود رابطه نزدیکتری بین پزشک و بیمار ایجاد نمایید
مهمترین قانونی که دندانپزشکان باید آن را درک کنند این است که خدمات دندانپزشکی به بیمارانش وابسته است و با وجود آن ها موفق میشود. ممکن است به عنوان یک دندانپزشک بسیار توانمند باشید، اما اگر نتوانید ارتباط مناسبی با بیمار خود برقرار کنید، هیچگاه نخواهید توانست این بیماران را به بیماران وفاداری تبدیل نمایید. بیماران فقط در جستجوی گزینه های درمانی و پوششهای بیمه ای نیستند. در واقع آنها در حین درمان به دنبال دلسوزی، درمان و دلگرمی از سوی پزشک خود هستند تا با خیال راحت نسبت به وضعیت سلامتیشان مطب شما را ترک نمایند.
-
برای خود اهداف روشنی تعیین کنید
نه فقط در حد یک هدف مبهم، مثل اینکه هفته اینده یا سال آینده کجا میخواهید باشید- اهداف کسب و کار شما باید مشخص باشد. اهداف خدمت رسانی شما چیست؟ چه گام هایی را برای رسیدن به این اهداف باید بردارید؟ اهدافتان را به اهداف کوچکتر بشکنید. مشکلی که اکثر مواقع مراکز با آن مواجه هستند، پرت اندیشی، گیج شدن در مسیر و عدم تمرکز بر اهدافشان است. وقتی بر روی هدفتان تمرکز کنید، رقابت برای شما بسیار آسانتر خواهد بود.
-
در دسترس بیماران خود باشید
برای بسیاری از بیماران این که یک پرستار یا دستیار پزشک به جای خود پزشک برای چک کردن آنها بیاید، قابل پذیرش نیست. هر بار که برای چک کردن بیماران مراجعه میکنید، شخصا این کار را انجام دهید، در این صورت به حداکثر رضایت بیمار دست خواهید یافت. عدم حضور شما این مفهوم را به بیمار میرساند که علاقه ای به بهبود وی ندارید. در هر حال، اگر وقت کافی برای هر بررسی ندارید، در اینصورت امکان تماس تلفنی و یا ارسال ایمیل را برای بیماران خود فراهم نمایید. این کار را با دادن شماره تماس یا آدرس ایمیل خود به آنها فراهم نمایید تا در صورت نیاز بتوانند با شما تماس بگیرند.
-
برای خود شخصیت مجازی ایجاد نمایید
این خیلی مهم است که نه تنها در فضای مجازی حضور داشته باشید، بلکه برای خود یک شخصیت مجازی نیز بسازید. بسیاری از شاغلان حوزه دندانپزشکی با گذاردن یک نام و یک صدای برنده برای خدمات خود، در شبکه های اجتماعی فعالیت میکنند. مراکز دندانپزشکی بزرگتر و فعال تر که در فضای مجازی حضور بیشتری دارند، قدرت جذب بیشتری داشته و حتی در همین فضای مجازی برجسته تر از سایر رقبای خود خواهند بود. حتی اگر بحثی بین شما و بیمارانتان پیش میآید، در فضای مجازی بذله گو و شاد باشید. این راهکار روش خوبی است و بر روی دوستداران و هوادارانتان تاثیر ماندگاری دارد.
-
پیشنهادات ویژه را اعلان کنید
میتوانید خدمات دندانپزشکی خود را یا یک چرخش مختصر از حالت عادی جدا کنید. میتوانید برای ایجاد این تمایز میتوانید از یک الگو برای روزهایی که قرار است خدمات دندانپزشکی ارایه شود استفاده نمایید. برای مثال می توانید در مطب خود مواردی مثل “پنجشبنه درمان دندان” یا “چهارشنبه ویزیت پزشک” داشته باشید. این ایده هیجان انگیز بیماران شما را درگیر خواهد کرد و مجددا به مرکز شما رجوع خواهند نمود. همراهی کردن بیماران نه تنها این موضوع را نشان میدهد که پشت سر این برند مجازی، بیماران واقعی وجود دارند بلکه در افزایش میزان وفاداری افراد نسبت برندتان، به شما کمک خواهد نمود.
-
خدمات عالی ای به مشتریان خود ارائه دهید
اغلب مواقع، بیماران ناراضی از مرکز شما شکایت نمیکنند، آنها فقط برای درمان های آتی به سراغ شما نخواهند آمد. اگر شما خدمات خوبی به بیماران خود ارائه ندهید، آنها هیچگاه اشتباهاتتان را به شما گوشزد نخواهند کرد و یا اینکه به شما در مورد نحوه ی بهبود عمکلردتان چیزی نخواهند گفت. بیماران ناراضی، گاهی علاوه بر اینکه به مرکز درمانی شما مراجعه مجدد نخواهند داشت، بلکه تجربه نامطلوب خود در مجموعهی شما را به دوستان و افراد فامیل انتقال خواهند داد. این حرکت موجی میتواند اثر مخربی بر شهرت و برند شما در فضای مجازی بر جای گذارد. برای دست یابی به این استراتژی از این که کارمندان کادر درمانی و غیردرمانی شما در مورد ارائه خدمات مطلوب به بیماران آموزش کافی دیده اند، مطمئن شوید. هرگز به کادر خود اجازه ندهید که در بیمار نارضایتی ایجاد نمایند، زیرا هیچ بیماری تمایل به تجربه مجدد یک مساله ناراضی کننده ندارد. برخورد گرم و خوش آمدگویی کارکنان شما از بیماران، این حس را را در بیمار ایجاد میکند که میتوانند با مرکز شما ارتباط بگیرند و ممکن است منجر به انتقال این انرژی مثبت به سایرین شود.
-
برای خود یک وب سایت حرفه ای بسازید
بیماران معمولا برای به اشتراک گذاشتن سوابق درمانی و یا دریافت نتایج آزمایشات خود به وب سایت کلینیک یا مراکز درمانی مراجعه مینمایند. هر چند اکثر این وبسایتها مقصد افراد جستججو کننده نیستند با این حال، این وب سایتها در سادهترین حالت، یک مرکز پست ایمن هستند که ایمیلها و سوابق درمانی افراد را ارسال و دریافت میکنند. در هر حال، شما می توانید وب سایت خود را به یک کانال دیجیتالی تبدیل نمایید. این کار این امکان را برای شما فراهم میکند تا اطلاعات آموزشی خود را با بقیه به اشتراک بگذارید، به سوالات و درخواست ها پاسخ دهید، آدرس سایر سایتهای مرتبط را در اختیار افراد قرار دهید و اطلاعات ارزشمندی در مورد روشها و درمانهای پزشکی به افراد منتقل نمایید.
-
بر روی ارتقای رتبه مرکز خود در رده بندی موتورهای جستجو تمرکز کنید
سرمایه گذاری بر روی تاکتیکهای سئو بسیار حایز اهمیت است زیرا رتبه سایت شما در سئو برای بازاریابی خدمات دندانپزشکیتان حیاتی است. اهمین این امر به این دلیل است که هرگاه یک بیمار در اینترنت به دنبال یک مرکز خدمات دندانپزشکی میگردد، بتواند نام شما یا مرکز شما را در اولین صفحه موتور جستجو ببیند. اگر قصد دارید تا سطح دسترسی خود را در وب سایتها گسترش دهید، بایستی زمان و پول خود را صرف استفاده از یک استراتژی موثر در سئو نمایید. علاوه بر این، محتوای وب سایت شما نقش مهمی در رتبه بندی سایت شما دارد، زیرا گوگل اغلب وب سایت هایی را تبلیغ میکند که به طور منظم مطالب مفید و عمیقی را منتشر میکنند.
-
برای خود یک وبلاگ بسازید
وبلاگ نویسی میتواند در ایجاد محتویات تازه برای وب سایت شما و کمک به سئو در رساندنتان به هدف موثر باشد. اینکه محتویات جدیدی را به طور مداوم به وبلاگ خود اضافه میکنید نشان دهنده این امر است که شما به کسب و کار خود اشنایی خوبی دارید و سعی می کنید با بیماران خود در ارتباط باشید. شما همچنین میتوانید مطالبی در حوزه روشهای درمانی دندان یا بهداشت دهان و دندان در وب سایت قرار دهید، و یا در مورد تخفیفها و یا تغییرات جدیدی که در مرکز شما رخ داده، اطلاع رسانی نمایید. میتوانید با استفاده از شبکههای اجتماعی به تبلیغ وبلاگ خود بپردازید و از طریق آن بیماران حاضر و بالقوه خود را درگیر نمایید.
-
بر روی بازاریابی شبکه های اجتماعی تمرکز کنید
شبکه های اجتماعی ابزارهای قدرتمند بازاریابی هستند اما باید به درستی از آنها استفاده شود تا بتوان از تمامی مزایای آن بهره مند شد. شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در چگونگی تبلیغات مراکز دندانپزشکی ای که در حال رشد هستند، دارد. بایستی شبکه اجتماعیای که قصد تبلیغ در آن را دارید به درستی انتخاب نمایید و پیش از شروع اطمینان یابید که میتوانید زمان و منابع کافی برای تبلیغ خدمات خود در این فضاها اختصاص دهید. یک حضور قدرتمند در شبکه های اجتماعی بهترین راه برای برندسازی خدمات شما است، و به شما در جذب بیماران جدید کمک میکند. استراتژیهای بازاریابی خدمات دندانپزشکی نه تنها به شما در جذب بیمار کمک میکند بلکه به شما کمک میکند در میدان رقابتی پابرجا بمانید. این استراتژیها همچنین به شما در حفظ یک رابطه مثبت با بیمار کمک کرده و روند رو به رشدی را در دستیابی به اهدافتان فراهم خواهد نمود.
Tags In
Related Posts
پاسخ دهید لغو پاسخ
جدیدترین مطالب
دسته بندی موضوعی
- اخبار جامعه پزشکی (۲)
- اینفوگرافیک (۱)
- بازاریابی دیجیتال برای پزشکان و جراحان (۱۰)
- برندینگ پزشک (۹)
- تبلیغات پزشکی ویژه پزشکان تازه کار (۴)
- تبلیغات موثر پزشکی (۷)
- تبلیغات موثر دندانپزشکی (۷)
- تکنیک های اصولی و عمومی (۳)
- توریسم سلامت (۲)
- رضایتمندی بیماران (۱)
- شبکه های اجتماعی (۳)
- طراحی سایت ویژه پزشکان و دندانپزشکان (۷)
- گزارش های سالانه پزشکی (۲)
- مارکتینگ اختصاصی دندانپزشکان (۵)
- مارکتینگ بین المللی (۲)
- مارکتینگ پزشکی (۵)
- محتوای آموزشی (۲)
- مهاجرت ویژه پزشکان و دندانپزشکان (۱)