بازاریابی و تبلیغات مطب و کلینیک های تازه تاسیس

young_doctor_patients_gain

به عنوان یک پزشک یا دندانپزشک سالها به سختی درس خوانده اید و مراحل رسیدن به مدرک پزشکی و مجوز تاسیس مطب یا کلینیک را دریافت کرده اید.

با شوق و امید زیاد سرمایه ی زیادی را برای تجهیز مطب یا کلینیکتان صرف میکنید. روز افتتاحیه مطب یا کلینیک با شور و شوق و حضور مهمانان و نزدیکان برگزار میشود و حالا، تمام و کمال آماده هستید تا به عنوان یک متخصص در حوزه ی پزشکی فعالیت تان را آغاز کنید.

روزها میگذرد و برخلاف تصور و پیش بینی ها ، به میزانی که تصور میکردید مراجع و بیمار ندارید.

چرا؟

اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید به خودتان خرده نگیرید. شما سالها در رشته ی تخصصی تان تحصیل کردید ولی در هیچ یک از درس های دوره ی پزشکی به شما آموزش نداده اند که چگونه به شکلی موثر و کاربردی  بیماران بالقوه را جذب کنید و چگونه ی برنامه ای هدفمند از اقدامات لازم برای رشد و توسعه ی فعالیت پزشکی تان داشته باشید.

ممکن است سوالات زیادی در ذهنتان شکل بگیرد.

با دوستان و آشنایان صحبت میکنید و هر کدام نظر و پیشنهادی میدهند. اقدام میکنید ولی جواب دلخواه  نمیگیرید

با شرکت ها و افراد مختلفی که ادعای تخصص در تبلیغات پزشکی دارند تماس میگیرید و صحبت میکنید و هرکدام پیشنهادات متفاوت با قیمت های بسیار متفاوت به شما میدهند.

و این پروسه باعث میشود در دریایی از انتخاب های متفاوت، گیج و سرگردان شوید !

 الهام کاظمی هستم و بصورت تخصصی در حوزه ی تبلیغات و بازاریابی موثر پزشکی فعالیت میکنم در سایت patient gain تجربیاتم را در طی این سالها با شما در میان میگذارم  تا بتوانید بهترین و بهینه ترین و بصرفه ترین انتخاب ها را داشته باشید.

میدانم ترجیح میدهید خیلی سریع راهکارهای جذب سریع بیماران اولیه را بگم ولی شما این هم سال صبر کردید حالا چند دقیقه بیشتر !

این چند دقیقه بخاطر نگاه کلی که به فرآیند بازاریابی به شما میدهد، از هدر رفتن زمان ، انرژی و پول زیادی که در اثر ناآگاهی در آینده ممکن است از دست دهید، جلوگیری میکند.

فرض کنید که یک زمین دارید و میخواهید یک ساختمان در آن بنا کنید. اولین کاری که میکنید چیست ؟

طبیعتا به عنوان اولین اقدام ، یک کامیون آجر سفارش نمی دهید که توی زمین خالی کنند و از سر چهارراه هم یک کارگر که به نظرتان به اندازه ی کافی خوب می آید انتخاب کنید و بیاورید سر زمین که شروع کند به گذاشتن این آجرها روی هم!؟
شما ابتدا با یک معمار صحبت میکنید تا طبق آنچه در ذهن دارید نقشه ی بنا را طراحی کند و بعد با کمک مهندس عمران و دیگر نیروهای متخصص یا غیرمتخصص فعالیت ساخت را شروع میکنید

بحث بازاریابی هم همین حالت هست نه فقط در حوزه ی پزشکی، بلکه در تمام حوزه ها و کسب و کارها . اینکه یک نفر بگوید وب سایت خوبه و شما طراحی وب سایت کنید و رها کنید یک کنار. یک نفر دیگر بگوید اینستاگرام خوب است و چند روزی چند پست درهم و برهم در اینستاگرام بگذارید و باز بروید سراغ راهکاری دیگر، فایده ای ندارد! اگر هم داشته باشد بسیار کوتاه مدت است
شما هرچه قدر هم سرمایه و زمان بگذارید و آجر بخرید و کارگر بیارید که یک گوشه از زمین این آجرها را روی هم بچیند به هدفتان نمیرسید!

-باید بدانید چه میخواهید 
-باید بدانید چطور میخواهید به آنچه میخواهید برسید 

-و طبق برنامه ی مشخص اقدامات مشخص را مستمر و به درستی اجرا کنید

اگر میخواهید بیشتر بدانید چطور میتوانید طرح و برنامه یلازم را داشته باشید یک مطلب برایتان تهیه میکنم که حتی خودتان هم بتوانید این برنامه ریزی را انجام دهید

با اینکه توصیه میکنم برای اطمینان از صحت انجام کار و درنظر گرفتن نکات ریز ولی بسیار مهم و صرفه جویی در زمان، از یک متخصص و خبره این کار بهره بگیرید یا حداقل مشورت کنید!

برویم سر اصل مطلب .

 راههای جذب اولین مراجعین و بیماران بالقوه

 این نکته را به یاد داشته باشید :

تا زمانیکه مراجع کننده ای برای استفاده از تخصص و خدماتتان نداشته باشید کیفیت بالا و ارائه خدمات عالی معنا پیدا نمیکند

بنابراین اولین گام جذب مشتری ست. که میتواند با روش های متعددی انجام شود. بعضی از این روش ها نیاز به هزینه کردن دارند و بعضی با داشتن روابط عمومی بالا هم قابل انجام است.

از شرکای تجاری بهره بگیرید

یکی از بهترین راههای ارجاع بیماران، همکاری با شرکای تجاری ست . افرادی که خودشان دارای اعتبار هستند میتوانند نقش بسیار موثری در هدایت بیماران به مطب و کلینیک شما داشته باشند .

چه کسانی را میشناسید که افراد زیادی را میشناسند که میتوانند شما را به آنها معرفی کنند ، برای مثال برای متخصص زنان یا جراح زیبایی افرادی مثل پزشکان غیر رقیب، ، مربی ها و مدیران  باشگاههای ورزشی،  سالن های زیبایی و مزون های لباس میتوانند شرکای تجاری به حساب بیایند زیرا بیماران بالقوه شان در این مکان ها حضور دارند

حتی دوستان با نفوذ که دامنه روابط اجتماعی بالا دارند نیز میتوانند به معرفی خدمات تخصصی شما کمک شایانی کنند.

میتوانید سازوکاری برای پرداخت بخشی از دریافتی خود، از مراجعینی که این شرکای تجاری به شما ارجاع میدهند، بصورت پورسانت ، برایشان در نظر بگیرید تا انگیزه ی بیشتری برای معرفی شما داشته باشند .

تبلیغات

تبلیغات میتواند بصورت سنتی وفیزیکی یا بصورت آنلاین انجام شود.

ولی مهمتر از اینکه تبلیغات فیزیکی میتواند برایتان موثرتر باشد یا تبلیغات بنری جنس بیماران و مراجعین بالقوه و همچنین بودجه ی شماست.

تبلیغات محلی  برای بسیاری از تخصص های پزشکی بسیار مهم و حائز اهمیت است چه در فضای فیزیکی و چه در فضای آنلاین. بویژه این مورد در شهرهای بزرگ اهمیت بیشتری پیدا میکند.

هدف اولیه تبلیغات آگاهی دادن و پیدا شدن است. و بصورت کلی بحث بسیار گسترده ای ست که در مطلبی مجزا بصورت کامل در موردش صحبت میکنیم

در اینجا فقط به روش های تبلیغات که میتواند در زمان نسبتا کوتاه جواب دهد اشاره میکنیم

تبلیغات فیزیکی مطب ها یا کلینیک های تازه تاسیس :

چاپ اتیکت ، تبلیغات بنری کوچک یا بزرگ در محله ای که مراجعین بالقوه شما حضور دارند و ...

تبلیغات آنلاین مطب ها یا کلینیک های تازه تاسیس :

تبلیغات گوگل ادز :

تبلیغات در گوگل یکی از موثرترین روش ها برای جذب بیماران بالقوه به مطب شماست . در این تبلیغ شما مشخص میکنید که با اگر فردی عبارتی خاص را جستجو کرد اطلاعات شما بالاتر از دیگران به کاربر نمایش داده شود.

طبق الگوریتمی که خود گوگل دارد مشخص میکند هر عبارت چه قیمتی دارد و به ازای هر کلیک چه قدر از میزان مبلغی که شارژ کردید کم شود

تبلیغات بنری در فضای آنلاین :

شما میتوانید در وب سایت های مرتبط با خدماتتان یا وب سایت هایی که بیماران بالقوه تان حضور دارند تبلیغ بدهید

این تبلیغات میتواند در وب سایت ها ، پیج های شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا تلگرام و دیگر سایت ها انجام شود

تولیدمحتوا و انتشار در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی

وب سایت ها و شبکه های اجتماعی زیادی هستند که این امکان را به شما میدهند که بتوانید محتوای خودتان را در انها قرار دهید. شبکه های اجتماعی تصویری مثل اینستاگرام شبکه های اجتماعی ویدئوئی مثل آپارات و یوتیوب،  وب سایت های مقاله محور مثل ویرگول و هر پلت فرم و بستری که که تعداد قابل قبولی از بیماران یا مراجعین بالقوه تان آنجا حضور دارند

به تولید ویدئو اهمیت ویژه ای دهید

در بسیاری از کسب و کارها، ویدئو جزو محبوب ترین انواع ویدئو با اینگیجکمنت بسیار بالاست . در حوزه ی پزشکی و دندانپزشکی نیز ویدئو اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا این امکان را به فرد میدهید که با شما از جنبه های بیشتری آشنا شود. صدای شما را میشنود و چهره ی شما را میبیند و از توضیحات شما استفاده میکند. و آشنایی بیشتر. و وقتی پای انتخاب میرسد ذهن انسان بصورت ناخودآگاه تمایل دارد فردی را انتخاب کند که آشنایی بیشتری به آن دارد.

ثبت نام در سایت های تخفیف گروهی :

ثبت نام در سایت های تخفیف گروهی رایگان است و یکی از روش های دیگر جذب مشتری و مراجعین بیشتر، بشمار میرود. در این وب سایت ها ارائه خدمت با تخفیف بالا در تعداد زیاد انجام میشود.

در این روش شما بیماران بالقوه که خواستار خدمات شما هستند را میتوانید به سمت مطب  یا کلینیک خود جذب کنید و حالا با ارائه خدمات با کیفیت این افراد را تبدیل به مراجعین وفادارتان کنید

حتی در هنگام مراجعه میتوانید خدمات دیگری که ارائه میدهید را پیشنهاد کنید

بحث بازاریابی و تبلیغات بحث گسترده ای ست.اگر بخواهم در یک مطلب همه  چیز را توضیح دهم هم مطالب پراکنده میشود هم شما خسته میشوید .  تلاش میکنم مطالب را به شکلی مفید دسته بندی کنم که درک آسان و کاربردی بودن راهکارها و توضیحات همزمان حفظ شود.در مطالب بعدی همراه من باشید تا بتوانید مراجعین بیشتری جذب کنید و مراجعینی که جذب کرده اید را حفظ کنید.

توجه داشته باشید که روش های متعدد دیگری نیز برای جذب مراجعین اولیه و بیماران بالقوه وجود دارد که در دیگر مقالات به آنها اشاره خواهم کرد.

WordPress Theme built by Shufflehound. کلیه ی حقوق مادی و معنوی وب سایت محفوظ است 
error: Content is protected !!