Medical_Content_Marketing_Creation_PatientGain

بازاریابی و جذب مراجعین بیشتر توسط محتوا، شاید در نگاه اول، مفهموم جدیدی تلقی شود ولی واقعیت این است که محتوا جزو بااصالت ترین و موثرترین فاکتورهای کلیدی در بازاریابی و تبلیغات است. و نقشی که یک محتوای خوب و مفید در جذب بیمار و ایجاد اعتماد میتواند ایفا کند بسیار کلیدی و مهم است.

جذب مراجعین توسط ارائه یک محتوای مفید یا همان بازاریابی محتوا Content Marketing یک روش بسیار موثر برای جلب اعتماد بیماران بالقوه است. پزشکان، جراحان، دندانپزشکان وکلینیک ها میدانند که بصرفه ترین و قابل اعتمادترین روش برای اینکه بتوانند بهتر از رقبایشان در جذب بیماران جدید عمل کنند این است که بتوانند محتوای مفید را در قالبی دلسوزانه، صمیمی و ساده بیان کنند. تا بیمار علاوه بر اینکه پاسخ پرسش ها و نگرانی هایش را دریافت میکند بتواند ارتباطی صمیمانه تر با پزشک یا کلینیک برقرار کند
محتوا نقش موثری در برندینگ پزشک یا کلینیک ، جذب اولیه بیماران احتمالی ، ایجاد اعتماد درآنها ، حفظ بیماران موجود و بازگرداندن بیماران قبلی ایفا میکند.

اما نکته ای که باید توجه کنید که بسیاری از تولیدکنندگان محتوا و حتی شرکت های بنام در حوزه ی تبلیغات و بازاریابی پزشکی به آن توجه نمیکنند تفاوت های ریز ولی بسیار کلیدی در تولید محتواست.

 

تولید محتوا در حوزه ی پزشکی و سلامت بسیار متفاوت از تولید محتوا در دیگر حوزه هاست زیرا شما در اینجا برای افرادی تولید محتوا میکنید که نسبت به سلامت جشم خود یا عزیزانشان نگران هستند و محتوای شما باید این توانایی را داشته باشد که بصورت همدلانه بیمار را همراهی کند

آنچه بسیاری از تولید کنندگان محتوا و شرکت های بازاریابی پزشکی به آن توجه نمیکنند :
درمحتوایی که مربوط به سلامت افراد میشود باید توجه ویژه ای به احساس نگرانی فرد داشت، لذا ارائه محتوای درست و بروز با لحنی صمیمانه و دلسوزانه میتواند تغییرات چشمگیری در ایجاد حس اعتماد بیمار احتمالی نسبت به شما ایجاد کند.
با لحنی صمیمی و دلسوزانه تولید محتوا کنید و شاهد تغییرات چشمگیر در بازخورد بیماران بالقوه و تبدیل شان به مراجعین بالفعل باشید.

بازاریابی محتوا را به عنوان یک پیام رسان و روش طولانی مدت در نظر بگیرید. تولید محتوا نقش کلیدی در بازاریابی جاذبه ای inbound marketing ایفا میکند. به این معنی که به جای اینکه بخواهید به زور به افراد اطلاعات بدهید آن هم زمانیکه ممکن است اصلا آمادگی ا ش را نداشته باشند . زمانیکه به مطلبی نیاز دارند شما درآنجا حضور دارید و به بهترین شکل آنچه نیاز دارند را در اختیارشان قرار میدهید. و به این شکل به جای تعریف و تمجید از خدمات و تخصص تان ارتباطی عمیق با بیمار احتمالی ایجاد میکنید و شانس اینکه این بیمار از بین همکاران و متخصصین زیادی که فعال هستند شما را انتخاب کند بسیار افزایش میدهد.

لذا محتوایی میتواند به افزایش مراجعین شما کمک کند که توانایی برقراری ارتباطی صمیمانه را با بیماران بالقوه شما داشته باشد. و این امر صرفا با ترجمه ی مقالات خارجی یا کپی پیست مطالب دیگران انجام نمیشود

نکته ی بعدی که لازم است در بازاریابی و تبلیغات پزشکی و خدمات درمانی به آن توجه ویژه ای داشته باشیدداشتن برنامه ای هدفمند برای تولید و انتشار محتواست .
برنامه ی بازاریابی شما باید به گونه ی باشد که ارتباط شما با بیماران احتمالی را حفظ و تقویت کند و این امر زمانی میتواند اتفاق بیفتد که با توجه به شخصیت، نیازها، علایق و سبک زندگی بیمارانتان مناسب ترین شکل از انواع محتوا را تولید و منتشر کنید .
و دقیقا انچه میتواند فعالیت های تبلیغات و بازاریابی پزشکی و درمانی را به شدت موفق کند یا با شکست منجر شود در “تشخیص مناسب ترین” و پیاده سازی صحیح و علمی آن خلاصه میشود

سفارش تولید محتوای پزشکی و سلامت
تولید محتوای تخصصی پزشکی

محتوا باید بر اساس توجه شخصیت و علاقه بیماران بالقوه تان مانند سن، درآمد ، جنسیت و حتی دغدغه ها و ارزش هایی که دارند تولید شود. برای گروهی از افراد محتوای متنی تاثیر بهتری دارد و برای برخی محتوای ویدئویی یا تصویری . حتی بستر انتشار محتوا نیز بسیار مهم است. هیچ گاه نمیتوان ب قطعیت یک قانون کلی داد برای اینکه برای جذب مراجعین بیشتر به مطب و کلینیک شما، وب سایت گزینه ی مناسب تری ست یا فعالیت در شبکه های اجتماعی یا هردو ! همه چیز بستگی به مخاطبین شما دارد که کجا بیشتر حضور دارند و بیشترکجا برای انتخاب نهایی پزشک شان تصمیم میگیرند.

 

بصورت کلی محتوا را از چند جنبه دسته بندی میکنند که هر کدام ازین دسته ها زیرمجموعه های دیگری دارند
– محتوای متنی
– محتوای تصویری
– محتوای صوتی
– محتوای ویدئویی
– محتوای تصویری

 

هر کدام از این انواع محتوا بخشی از فرایند جذب مراجعین بالقوه را به عهده دارند و در صورتی که بگونه ای مناسب تولید و منتشر شوند میتوانند بهترین نتایج را در جذب بیماران جدید، حفظ بیماران فعلی و بازگرداندن بیماران قبلی ایفا کنند.


در آموزش گام به گام راهکارها، بازاریابی و تبلیغات تخصصی پزشکان این موارد را به صورت اصولی و از پایه با توضیحات کامل و شفاف توضیح داده ایم.
اینکه چطور میتوانید محتوای نتیجه بخش تولید کنید تا برای بیماران احتمالی انتخاب اول باشید و قبل از مراجعه به همکاران و رقبایتان، ابتدا به شما مراجعه کنند.

error: Content is protected !!