وب سایت تخصصی شما اولین جایی ست که کاربران و بیماران بالقوه اولین برداشتشان نسبت به شما، عملکرد و برندتان پیدا میکنند.

وب سایت شما به بیمارانی یا مراجعینی که نیاز به تخصص و خدمات شما دارند نشان می دهد که شما برای حضور آنلاین خود و بیمارانی که می خواهید نیازهای آنها را برآورده کنید چقدر ارزش قائل هستید. به طور خلاصه ، وب سایت شما بیلبورد شما در فضای آنلاین است.

 

وب سایت پزشکی بیلبورد انلاین

 

متأسفانه ، بعضی از متخصصان و پزشکان گاهی اوقات اهمیت داشتن وب سایتی با عملکردی خوب و نتیجه بخش را ندیده میگیرند. آنها به جای در نظر گرفتن اینکه چگونه می خواهند بیماران جدید را به مطب یا کلینیک شان جذب کنند صرفا به طراحی دکوراسیون و تجهیزات مطب میپردازند.

اگر وب سایت پزشکی شما به درستی طراحی نشده باشد عملا یک ژنراتور نسبتاً ارزان قیمت و بصرفه برای جذب بیماران جدید را از دست می دهید. درحالیکه وب سایتی که بصورت اصولی و هدفمند طراحی و پیاده سازی شده باشد میتواند یک ابزار بازاریابی و فروش موثر باشد و در هر ساعت از شبانه روز بیماران جدیدی را برای مطب و کلینیک شما جذب کند.

 

سیستم اتومات جذب بیماران جدید

 

با یک سرچ ساده در گوگل با انواع وب سایت های پزشکی خوب و بد روبرو میشوید

بعضی از وب سایت های پزشکی شلوغ و گیج کننده هستند و وقتی کاربر وارد این سایت ها میشود بدون اینکه بفهمد چرا ولی احساس ناامیدی میکند و ترجیح میدهد سریعتر پنجره را ببندد و از وب سایت خارج شود. در حالیکه وقتی وارد برخی دیگر از وب سایت های پزشکی و تخصصی میشوید احساس نظم و راحتی میکنید. همه چیز به نسبت اهمیت به شکل درستی و در جای درستی قرار داده شده است. و شما به آسانی میتوانید در کوتاهترین زمان به آنچه به دنبالش هستید دست پیدا کنید.

چه چیزی باعث میشود یک سایت تخصصی پزشکی صرفا نقش یک بروشور تبلیغاتی را داشته باشد یا به عنوان یک سیستم فعال جذب بیمار عمل کند؟

چه چیزی باعث ایجاد یک وب سایت پزشکی خوب می شود؟ آیا همه چیز صرفا مربوط به طراحی زیبا و چند رنگ آرامش بخش میشود؟

البته که خیلی بیشتر از این هاست. آیا میتوان گفت هر فردی که روپوش سفید پزشکی بپوشد یک پزشک است؟!

در طراحی و پیاده سازی یک وب سایت خوب و هدفمند پزشکی، طراحی جذاب و زیبا فقط بخشی از پازل است و عملکرد موثر سایت سهم بیشتری در تکمیل مناسب و موثر بودن سایت ایفا میکند.

در سایت های خوب پزشکی ضمن اینکه توجه میکنیم اطلاعات بصورت واضح و مشخص قابل دستیابی باشد. از دانش و اصول تجربه ی کاربری، تکنیک های رفتارشناسی و روانشناسی نیز بهره میگیریم تا بتوانیم بازدید کننده را تبدیل به مراجعه کننده کنیم.

 

الهام کاظمی هستم. بصورت تخصصی در حوزه ی بازاریابی و تبلیغات پزشکی موثر فعالیت میکنم. در سایت patient gain تجربیاتم را در طی این سالها با شما در میان میگذارم، تا بتوانید برای جذب بیماران جدید و حفظ بیماران موجود، مناسب ترین ، بهینه ترین و بصرفه ترین انتخاب ها را داشته باشید.

 در ادامه پنج مورد از مهمترین مواردی که باید در طراحی سایت پزشکی تان در نظر داشته باشید را با شما در میان میگذارم.

 

سایت پزشکی ابزار جذب بیماران بیشتر

 

۱- از بازدیدکنندگان وب سایت انتظار چه عملی را دارید؟

تصمیم بگیرید تمایل دارید بازدیدکننده ای که وارد وب سایت شما میشود چه کاری انجام دهد؟ و حالا روی این هدف کار کنید تا طراحی وب سایت بگونه ای انجام شود که کاربر را به سمت انجام این عمل هدایت کنید.

آیا میخواهید عضو خبرنامه پزشکی تان شوند؟

آبا میخواهید وقت مشاوره رایگان رزرو کنند؟

آیا میخواهید با شما تماس بگیرند و وقت ویزیت بگیرند؟


هر هدفی که دارید بصورت یک پیام شفاف درنظر بگیرید و مسیر هدایت بازدیدکننده برای انجام این عمل را طراحی کنید. دکمه ی این پیام که میخواهید بازدیدکننده روی آن کلیک کند را بصورت واضح و بزرگ در معرض دید وی قرار دهید.

 

۲- وب سایت شما در تمامی دستگاهها باید به درستی نمایش داده شود

با توجه به اینکه بخش عظیمی از کاربران اینترنت از تلفن های همراهشان برای حضور در فضای آنلاین استفاده میکنند بسیار ضروری ست که وب سایت شما در دستگاههای مختلف اعم از دسکتاپ ، تبلت و گوشی های همراه به درستی و با ظاهری مناسب نمایش داده شود یا به زبان تخصصی تر رسپانسیو باشد. طبق آماری که از طریق گوگل آنالیتیکز در اختیار ما قرار میگیرد، بیش از نود درصد بازدیدکنندگان وب سایت های پزشکی و دندانپزشکی ما ، با تلفن همراه وارد سایت میشوند.

این مورد شاید تا چند سال پیش یک آپشن بود ولی در حال حاضر جزو بایدهای ضروری طراحی سایت است.

 

۳- امکان رزرو نوبت را آسان کنید

وب سایت پزشکی شما ۲۴/۷ شبانه روز در دسترس بیماران بالقوه است و این بدان معناست که در هر ساعتی از شبانه روز و خارج از تایم اداری می تواند بیماران جدید را جذب و هدایت کند. رزرو نوبت به صورت آنلاین و انتخاب خدمات را برای بیماران راحت کنید. یک دکمه بزرگ با رنگ متفاوت و جلب توجه کننده طراحی کنید تا بازدیدکننده براحتی بتواند  قرار ملاقات را رزرو کند.

البته ما در طراحی وب سایت ها همیشه به این نکته توجه میکنیم که کاربران وب سایت شما شخصیت های متفاوتی دارند برخی ممکن است ترجیح دهند بصورت تلفنی نوبت بگیرند، برخی بصورت پیامکی با شما ارتباط برقرار کنند و برخی بصورت مستقیم به صورت آنلاین. لذا برای هر یک از تیپ کاربران روشی که برایشان راحت تر است را قرار دهید. مثلا اگر کاربری با رزرو نوبت بصورت آنلاین احساس راحتی نمی کند ، شماره تلفن های کلینیک تان را هم درج کنید . با این روش هرگونه مانع ذهنی برای عدم تماس را کم میکنید.

 

 

۴- بخش نظرات و تجربه ی بیماران قبلی را جدی بگیرید

چیزی که منجر میشود یک بازدیدکننده شما را انتخاب کند ، اعتماد است. مخصوصا زمانیکه هنوز خیلی شناخته شده نیستید. مهم نیست که چقدر عالی باشید ، هیچ چیز به اندازه شنیدن از بیماران قبلی شما نمیتواند برای جلب اعتماد بیماران بالقوه، موثر باشد. خواه بصورت یک نوشته کتبی باشد یا یک ویدئو ساده ، به بیماران اجازه دهید تجربیات بیماران قبلی شما را ببینند و بشنوند.

 

۵- عوامل حواس پرتی را کم کنید

در برابر وسوسه قرار دادن همه موارد در صفحه اصلی خود مقاومت کنید. چشم انسان به راحتی منحرف می شود ، بنابراین پیام اصلی خود را واضح  و صفحه خود را مرتب نگه دارید. برای تمرکز و جلب توجه بیشتر روی مطالب مهمتر، از فضای سفید استفاده کنید و به محتوای خود فضای تنفس بدهید.

عوامل حواس پرتی را به حداقل برسانید و بر جایی که می خواهید  کاربران کلیک کنند تأکید کنید: نوبت دهی آنلاین ، مهمترین خدماتی که ارائه میشود ،  راههای تماس.

 

نتیجه گیری :

خبر خوب این است که اجرای چند تغییر ساده می تواند برای جذب بیماران جدید بیشتر به وب سایت پزشکی شما معجزه کند. هرآنچه فکر میکنید در ایجاد اعتماد کاربران به شما و تصمیم گیری کمک میکند در اختیارشان قرار دهید. کاربران را از طریق سایت خود هدایت و راهنمایی کنید تا بتوانند بدون استرس و گیج شدن به آنچه نیاز دارند دست پیدا کنند.

اگر درباره طراحی سایت پزشکی یا دندانپزشکی سوالی دارید میتوانید در بخش کامنت ها مطرح کنید یا با شماره ۰۹۰۲۹۷۲۲۰۹۹ تماس بگیرید

 

medical-website-design-cost

medical-website-design-cost_vip

medical-branding-cost